Αρχική   Για το παιδί   Έλεγχος συμπεριφοράς παιδιού!!!

Έλεγχος συμπεριφοράς παιδιού!!!

Λοπόν, αγαπημένες μου φίλες, σας έχω ευχάριστα νέα!!!
Όταν το παιδί μας έχει αρχίσει και δεν μας ακούει, αντιμιλάει, γίνεται αυθάδης….και άααααλλα πολλά, κάτι θα πρέπει να κάνουμε. Τι ομως???
Εδώ λοιπόν σας έχω τη λύση 🙂 Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές του άρθρου.
Εννοείται ότι θ αλλάξουμε τους “ρόλους”, όπου δασκάλα=μαμά κι όπου παιδιά τάξης=παιδί/α μας!!!
Για πάμε…

Σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς

Κάθε τάξη έχει τα προβλήματά της. Αλλη μεγάλα και άλλη μικρά. Προσωπικά επειδή με κουράζουν απίστευτα οι φωνές και στην τελική εγώ στεναχωριέμαι περισσότερο όταν τιμωρώ τα μικρά μου ζουζουνάκια , αποφάσισα να ρίξω το μπαλάκι στα ίδια.
Η συμπεριφορά είναι επιλογή. Μπορείς να είσαι υπέροχος με τους άλλους και μπορείς εξίσου εύκολα να είσαι απαίσιος. Οι επιλογές μας είναι αυτές που θα το καθορίσουν.Θα λειτουργήσω λοιπόν ένα σύστημα πριμοδότησης της καλής συμπεριφοράς , που δανείστηκα (καταέκλεψα πιο σωστά) από την αγαπημένη μου σελίδα A cupcake for the teacher“.Αρχικά έφτιαξα τον πίνακά μου. Χρησιμοποιώ λίγο ευρέως εδώ το “έφτιαξα” , γιατί το μόνο που έκανα ήταν να μεταφράσω στα ελληνικά το αγγλικό κείμενο. Κατέβασα λοιπόν από το TpT (teacherspayteachers) το έγγραφο (που είναι δωρεάν) από τη συνάδελφο εδώ.

Περισσότερες ιδέες υπάρχουν δωρεάν εδώ.

Πίνακας ελέγχου συμπεριφοράς

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ: σύστημα ελεγχου συμπεριφορας from Ioanna Chats

Έχω βάλει τις πλαστικοποιημένες σελίδες του εγγράφου “έλεγχος συμπεριφοράς” τη μια κάτω από την άλλη, όπως ακριβώς βρίσκονται στο εγγραφο.

Κάθε παιδί έχει ένα δείκτη με το όνομά του. Εγώ  χρησιμοποιώ ξύλινα μανταλάκια.

Όλοι ξεκινάνε από το  ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΜΑΘΩ. Ανάλογα με τη συμπεριφορά μέσα στην ημέρα ο δείκτης  μετακινείται στην καρτέλα που ταιριάζει περισσότερο.

Στο τέλος της ημέρας τα παιδιά παίρνουν τα κουπόνια τους (έγγραφο κουπόνια για έλεγχο συμπεριφοράς). Τα αποθηκεύουν σε ενα φάκελο με το όνομά τους , όπως αυτός της φωτογραφίας.

Κουπόνια για έλεγχο συμπεριφοράς

Αν έχουν τερματίσει στις ΣΩΣΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ παίρνουν ένα κουπόνι, στο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ παίρνουν 2 κουπόνια και στην ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ παίρνουν 3 κουπόνια και μια χρωματιστή πέτρα στο μανταλάκι τους.
Αν έχουν τερματίσει στα 3 σκαλοπάτια της όχι και τόσο σωστής συμπεριφοράς, δεν παίρνουν κουπόνια. Στο ΣΚΕΨΟΥ ΤΟ είναι η πρώτη προειδοποίηση. Στο Η ΚΥΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ η κυρία θα αποφασίσει πόσα κουπόνια θα πρέπει να δώσει πίσω. Αν η συμπεριφορά που τον οδήγησε εκεί , έχει πληγώσει κάποιο συμμαθητή, τα κουπόνια θα πηγαίνουν σε αυτόν για παρηγοριά (:P). Στο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ θα πρέπει να επιστραφούν όλα τα κερδισμενα κουπόνια και θα ενημερώνονται οι γονείς.
Οι γονείς βέβαια θα ενημερώνονται και για την εξαίρετη συμπεριφορά με ένα βραβείο (έγγραφο βραβείο εξαιρετικής συμπεριφοράς).

Βραβείο εξαιρετικής συμπεριφοράς

Σαν επιπλέον κίνητρο , κάθε παιδί που θα μαζέψει 5 χρωματιστες πέτρες στο μανταλάκι του , το μανταλάκι του θα πηγαίνει στο ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΑΣΤΕΡΑΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ και το παιδί θα παίρνει καινούριο μανταλάκι.

Πού χρησιμοποιούμε τα κουπόνια;



Στο τέλος της εβδομάδας, την Παρασκευή, τα παιδιά  μπορούν να εξαργυρώνουν τα κουπόνια τους στο μαγικό κουτί.

Πήρα ένα κουτί με 9 συρτάρια και τα αρίθμησα. Κάθε παιδί  μετρά τα κουπόνια του και  ανοίγει το ανάλογο συρτάρι για να πάρει αυτό που κέρδισε με τη συμπεριφορά του.

Μέσα στα συρτάρια έχω βάλει διάφορα μικροδωράκια: ξύστρες, μολύβια, αυτοκόλλητα, μάρκερ κ.α.

Τα παιδιά μπορούν να κρατήσουν τα κουπόνια τους και να τα εξαργυρώσουν την επόμενη βδομάδα για να ανοίξουν ένα συρτάρι με μεγαλύτερο αριθμό. Όποιος συγκεντρώνει 10 κουπόνια μπορεί, αν θέλει , να εξαργυρώσει τα κουπόνια του στον κολοκύθα.

Ο κολοκύθας
Ο καλός μου μπαμπάς φύτεψε κολοκύθες φέτος και μια από αυτές την καθάρισε και την έφτιαξε σαν κουτί. Μέσα εκεί έχω χαρτάκια με διάφορα πρακτικά δωράκια-εκπλήξεις. Π.χ. μια επιπλέον ώρα κατασκευών, παραμυθοώρα (ώρα που θα διαβάσουμε μόνο παραμύθια), μέρα που θα έρθουμε με το αγαπημένο μας παιχνίδι στο σχολείο, μέρα που μπορώ να καθίσω με όποιον θέλω, γίνομαι δάσκαλος για μια μέρα κ.α.

Λειτουργώ το συγκεκριμένο σύστημα μια βδομάδα περίπου και , αν και δεν είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα , η συμπεριφορά είναι αισθητά πιο ελεγχόμενη. Όσο για τη δική μου γκαροφωνάρα (είμαι λίγο βροντόφωνη είναι η αλήθεια) , έχει γίνει σαφώς πιο ήπια! Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όσους θέλουν να εμφυσήσουν στα παιδιά τον έλεγχο της συμπεριφοράς και τις σωστές επιλογές.

Φυσικά το σύστημα αυτό είναι εντελώς αυτόνομο και δεν έχει καμιά σχέση με την επίδοση. Οι μαθητές δεν κερδίζουν κουπόνια χάρη στις μαθητικές τους επιδόσεις , αλλά μόνο χάρη στη συμπεριφορά τους.

πηγή:ταξη αστερατη

 



Αφήστε μια απάντηση