Αρχική   Ομορφιά   Δίαιτα Άτκινς

Δίαιτα Άτκινς

 
δίαιτα Ατκινς είναι δημιούργημα του καρδιολόγου Robert C.Atkins, η οποία έγινε δημοφιλής με το βιβλίο “Η επαναστατική δίαιτα του Δρ. Ατκινς”, όπου δημοσιεύτηκε το 1972. Η δίαιτα προωθεί ένα προφίλ διατροφής χαμηλό σε υδατάνθρακες, υψηλό σε πρωτείνες και  λιπαρά.Η θεωρία τής δίαιτας Atkins βασίζεται στο γεγονός ότι τα σάκχαρα και οι απλοί υδατάνθρακες αυξάνουν το επίπεδο της ινσουλίνης, διευκολύνοντας την αποθήκευση λίπους. Η στέρηση σε υδατάνθρακες έχει ως αποτέλεσμα το αποθηκευμένο λίπος να καίγεται προκειμένου να παραχθεί ενέργεια.

Το Πλάνο  της Δίαιτας

Το πλάνο της δίαιτας Άτκινς αποτελείται από τέσσερις φάσεις:
΄Εναρξη, Συνεχιζόμενη Απώλεια Βάρους, Προ-συντήρηση και Συντήρηση.

Έναρξη

Αυτή η φάση στοχεύει στο να γίνει έναρξη της λιποδιάλυσης, αλλάζοντας το μεταβολισμό και δίνοντας με αυτό τον τρόπο προτεραιότητα στο κάψιμο λίπους για παραγωγή ενέργειας .
 

Συνεχιζόμενη  απώλεια βάρουςΚατά τη δεύτερη  φάση τής δίαιτας, συνεχίζεται η διαδικασία τής καύσης λίπους και της λιποδιάλυσης. Το υψηλότερο επίπεδο  που μπορεί να λάβει κάποιος σε ότι αφορά τους υδατάνθρακες καθορίζεται  σε αυτή τη φάση, έτσι ώστε να επιτραπεί η συνέχιση στην απώλεια βάρους και ο έλεγχος της όρεξης για φαγητό. 

Προ – διατήρηση

Αυτή η φάση προετοιμάζει το σώμα για το νέο προφίλ διατροφής που απαιτείται για τη διατήρηση του σωματικού βάρους. Το επίπεδο της απώλειας βάρους ελαττώνεται. Νέα φαγητά εισάγονται καθώς και 20γρ παραπάνω σε υδατάνθρακες δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα.
Η φάση συντήρησης υποτίθεται ότι θα κρατήσει το σώμα στην ίδια κατάσταση για το υπόλοιπο της ζωής σας. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης θα δοκιμάσετε εάν οι τροφές που εισάγονται ξανά δε φέρνουν πίσω την όρεξη για φαγητό. Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα χρειαστεί να επιστρέψετε για λίγο στο στάδιο όπου μπορείτε να ελέγξετε το φαγητό σας. Θα καθιερώσετε την ισορροπία σε υδατάνθρακες κι αυτό θα σας καταστήσει ενήμερους για το πόσους υδατάνθρακες μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά ώστε να διατηρήσετε το βάρος σας.
Διατήρηση

Αυτή η φάση μπορεί να είναι η περισσότερο “ελεύθερη”, αλλά οπωσδήποτε δεν πρόκειται να επιστρέψετε στις προηγούμενες διατροφικές σας συνήθειες. Η δίαιτα είναι υψηλή σε πρωτείνες και φτωχή σε υδατάνθρακες .
Στόχος είναι να διατηρήσετε το ατομικό σας επίπεδο στην κατανάλωση υδατανθράκων. Η έντονη επιθυμία για φαγητό δεν  πρέπει να επανέλθει κι έτσι διατηρείται σταθερό το σωματικό βάρος .

Για όλες τις φάσεις τής δίαιτας, ο Dr Άτκινς σας συνιστά να ζυγίζεστε μια φορά την εβδομάδα , να κάνετε σωματικές ασκήσεις τακτικά και να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής .


Eπιτρεπόμενα φαγητά:

Έναρξη


Αποτελεί την πιο δεσμευτική φάση. Δεν επιτρέπονται σχεδόν καθόλου οι υδατάνθρακες (μάξιμουμ
20γρ. την ημέρα). Οι υδατάνθρακες πρέπει να καταναλωθούν από λαχανικά δίχως άμυλο.
 

Φαγητά που επιτρέπονται:

Αυγά, κρέας, πουλερικά, ψάρια, κιμάς (όλα σε απεριόριστες ποσότητες).
 

Άλλα φαγητά που πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο:

Τυρί, κρέμα, λαχανικά χαμηλά σε Gl, μπαχαρικά δίχως ζάχαρη, βούτυρο,
πολλά λιπαρά (κυρίως ελαιόλαδο)

Ροφήματα:

Νερό, καφές ντεκαφεινέ, σόδα διαίτης, τσάι από βότανα
 

Φαγητά που  πρέπει να αποφεύγετε:Όλα τα προϊόντα με δημητριακά, όλα τα ζαχαρώδη, καφείνη, υποκατάστατα καφέ. 

Συνεχιζόμενη  απώλεια βάρουςΗ ποσότητα των  επιτρεπόμενων υδατανθράκων αυξάνεται κάθε εβδομάδα ανά 5γρ. Έτσι, κατά την πρώτη εβδομάδα της φάσης 2, επιτρέπετε να καταναλώσετε 25γρ από υδατάνθρακες τη μέρα και κατά τη δεύτερη εβδομάδα, 30γρ την ημέρα και ούτω καθεξής. Η αύξηση συνεχίζεται έως ότου σταματήσετε να χάνετε βάρος. Σ’ αυτό το σημείο αρχίζετε να αφαιρείτε 5 γραμμάρια υδατάνθρακα από την καθημερινή σας λήψη. Αυτό το επίπεδο επιτρέπει την διατήρηση του
βάρους.
 

Επιτρεπόμενα  φαγητά

Τα φαγητά από τη φάση 1 με την προσθήκη περισσότερων λαχανικών, λίγα όσπρια, μικρές ποσότητες από λαχανικά με άμυλο, μερικά φρούτα (κυρίως βατόμουρα), σπόροι και μικρές ποσότητες μη-επεξεργασμένων δημητριακών.
 

Προ -συντήρηση

Η λήψη σε υδατάνθρακες αυξάνεται ανά 10γρ κάθε εβδομάδα για όσο χρονικό διάστημα το βάρος παραμένει σταθερό. Μόλις όμως, παρατηρηθεί αύξηση στο βάρος η αύξηση ποσότητας υδατανθράκων σταματά. Αυτό αποτελεί το τελικό ποσό από υδατάνθρακες που επιτρέπεται και αντιπροσωπεύει το μέγιστο που γίνεται αποδεκτό από το σώμα χωρίς να παίρνετε βάρος.
 

Επιτρεπόμενα  φαγητά

Όλα τα φαγητά που επιτρέπονται κατά τη φάση 2, με την  προσθήκη λίγων
υδατανθράκων από γλυκές πατάτες, καφέ ρύζι, όσπρια, βρόμη, ψωμί
ολικής αλέσεως και ζυμαρικά.
 

Διατήρηση

Η φάση διατήρησης επιτρέπει ένα εύρος φαγητών, αλλά εξακολουθεί να θέτει σε περιορισμό τους υδατάνθρακες .
Τα επιτρεπόμενα φαγητά είναι κυρίως όλα εκείνα που εισήχθησαν κατά τη φάση 3, με περιορισμένη την ποσότητα υδατανθράκων .

Διαιτητικά  συμπληρώματα

Θρεπτικά συμπληρώματα γεύματος, σνακ, γλυκά διαίτης, δημητριακά και ζυμαρικά 
Μην εφαρμόσετε κάποια δίαιτα προτού συμβουλευτείτε το γιατρό ή το διατροφολόγο σας.

Σχετικά άρθρα

 

Comments are closed.